niziołek z Mordoru niziołek z Mordoru
918
BLOG

szatan jest we mnie

niziołek z Mordoru niziołek z Mordoru Społeczeństwo Obserwuj notkę 40

Namnożyło się specjalistów od szatana. Na ostatnim okrutnym morderstwie promują siebie i swoją wyjątkową przenikliwość. No i dyskutują, namiętnie, o naturze zła. Analizują i syntezują. Pokazują i wytykają. Z przerażeniem konstatują, na dobrą drogę nawracają. „Wiedziałem już wcześniej”, mówią z dumą. Tę wyliczankę można by kontynuować, jeden jej mianownik. Zło/szatan jest tam, pokazują. W tym, w tamtym, w nich. Z takiego czy innego powodu. Manichejski układ, w którym zło jest poza nimi, ich się nie ima. Oni w spokojnej zatoczce. Dobro bliskie czystemu.

Przypomniały mi się roraty z dzieciństwa. Skrzypiący śnieg, ciemno, zimno, gazety wkładałem do butów, by palce nie straciły czucia. W kościele był fresk z aniołami białymi i smoczo wyglądającym szatanim plemieniem, skrzydła czarne, jakby nietoperze. Szatan był tam, na zewnątrz, upadły anioł, zmieniony nie do poznania. A ja, naiwny chłopaczek, czułem, że to nie tak. Że to wszystko tylko alegoria tego, co rozgrywa się we mnie. Potem cytat ze świętego Pawła, że jak to jest, iż nie czynię dobra, którego chcę, a czynię zło, którego nie chcę. Tam rozpięty był cały dramat.

Przeciwnik, który jest we mnie, ja który szkodzę samemu sobie. Cień, który też jest mną samym. Zmagania wewnętrzne, mało medialne, które nie przyciągną gawiedzi. Brak sensacji i atrakcji. Tylko ja czuję, jak rosną mi rogi, chwost ogona próbuję okręcać wokół nogi, by nikt go nie dostrzegł. Nie krzyczę: „patrzcie do czego zdąża ten świat”. Jestem jego częścią, mam taki tylko wpływ na kierunek jego zdążania, jakie mam zdolności kierowania sobą, swoim działaniem.

Wiem, że muszę tu ważyć każde słowo. I że to mocno daremny trud, bo jakiś spec napisać może dowolnie przekręconego „bryka” z tego, co tu zawarłem. I to jego wersja rozejdzie się w wielokrotnie większym nakładzie. I na jej podstawie zostanie wydany osąd wielu o mnie. Furda z tym, duszę nie oni będą ważyć.  A to wszystko, co mam.

inkszy

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo